PROBLEM SOLVING, CREATIVITY DAN DECISION MAKING DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA
(1) 
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
DurmuÅŸ, S. (2011). An Investigation Related to the Modelling Levels and Values of Elementary School Prospective Mathematics T Ansyar, M. 2001. Pengembangan Kurikulum
Dari Materi Pelajaran Ke Pengajaran Belajar. jurnal ilmu pendidika, 1 (8), 28 -37 Aris Pongtuluran dan Theresia K. Ibrahim. 2002. Pendekatan Pendidikan Berbasiskan Masyarakat. Jakarta: Jurnal Pendidikan Penabur No. 01 D’Zurrilla, T.J. 1986. Problem- Solving Theraphi: A social competence Approach to clining Intervention, New York: springger Facione, P. and Facione, N.. 2007. Thinking and Reasoning in Human Decision Making, The California Academic Press / Insight Assessment.
Gulo, W. 2002. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta : PT. Grasindo
Jacob, C. 1998. Mengajar Pemecahan Masalah Dalam Matematika. Makalah disajikan pada Seminar nasional Upaya-Upaya Meningkatkan Peran Pendidikan Matematika dalam Menghadapi Era Globalisasi; Perspektif Pembelajaran Alternatif- Kompetitif. Program Pascasarjana IKIP Malang, 4 April 1998.
Lawson, A.E. 1995. Science Teaching And Development Thingking. California; wordsmorth. pub.co
Maxim, G. M. 1987. Social Studies And The Elementary School Chil. Colombus: reril publishing company
Moch Idochi Anwar. 1990. Kepemimpinan dalam Proses Belajar Mengajar. Bandung: Angkasa
Oemar Hamalik. 1994. Media Pendidikan. Bandung: Cipta Aditya Bakti.
Rahmat J. 2001. Psikologi Komunikasi. Cetakan ke16. Bandung: PT Renja Kesdakarya.
Slameto. 2003. Belajar dan Faktor- Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
Suryanto Rutmono dkk. 2010. Sukses Semua Ulangan. Jakarta: PT Wahyumedia.
Utami Munandar. 1995. Pengembangan Kreativitas
Anak Berbakat. Jakarta: Rineka Cipta. eachers, 11(2), 1065–1071.
Graycar, A. (1997). Paedophilia: Policy and Prevention. Retrieved May 17, 2014, from http://www.aic.gov.au/documen ts/A/D/2/{AD2B7912-AA15- 4DB3-84B5- 5AE6680D0C15}RPP12.pdf
Kumar Singh, Y. (2006). Fundamental of Research Methodology and Statistics. New Delhi: New Age International (P) Ltd.
Mhakure, D., & Mokoena, M. A. (2011). A Comparative Study of the FET Phase Mathematical Literacy and Mathematics Curriculum, 3, 309–323
DOI: 10.24235/eduma.v3i1.3
Article Metrics
Abstract view : 811 timesPDF - 800 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Eduma : Mathematics Education Learning and Teaching