The Effect of Cooperative Teaching with the Type of Numbered Headers on the Results of Teaching Arabic Writing
(1) Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan, Indonesia
(2) Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan, Indonesia
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdul Halim, H. (2017). Metode Penelitian Kependidikan untuk Penulisan Skripsi, Tesis Disertasi. Jakarta: Diadit Media.
Abdul Hamid. (2013). Mengukur Kemampuan Bahasa Arab Untuk Studi Islam. Malang: UIN-MALIK Press.
Al-Baghdady, M. R., Abu Al-Huda, H. H., & Amal Rabi’ Kamal. (2005). al-taÊ¿lm al-taÊ¿ÄÅ«nÄ«. Cairo: Dar al-Fikr
Al-Khafaf, I.A., (2017). Al-taÊ¿lÄ«m al-taÊ¿ÄÅ«ni. Oman: Dar al-Manahij
Arikunto, S (2011). Manajemen Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta.
Audina, N. A., & Muassomah, M. (2020). Instagram: Alternatif Media dalam Pengembangan Maharah Al-Kitabah. Al-Ta’rib : Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Bahasa Arab IAIN Palangka Raya, 8(1), 77–90. https://doi.org/10.23971/altarib.v8i1.1986
DahhÄn, S. (1962). Al-Marja’ Fi Tadris al-Lugah Al-Arabiyah. Damaskus: Makabah Atlas.
Hermawan, A (2013). Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab. PT Remaja Rosdakarya
Irham, M., & Novan Ardi Wiyani (2017). Psikologi Pendidikan Teori Dan Aplikasi Dalam Proses Pembelajaran. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
IbrÄshÄ«, M.A. (2017). Ahdas al-Turuq fi al-Tarbiyah li Tadris al-Lughah al-Arabiyah. Cairo: Maktabah Nahdah.
Zabidin, M. A. R., Awad, R. I. A., Alawadi, E. M. S., & Mahdi, R. (2021). Talazumiyah al-Rabth fi al-Kitabah al-Insyaiyyah Baina al-Uslub wa al-Tauzhif wa al-Maharah: Dirasah fi Maharah al-Kitabah li al-Nathiqin bi Ghair al-Arabiyyah. Arabiyatuna : Jurnal Bahasa Arab. 5(2), 173. https://doi.org/10.29240/jba.v5i2.2607
Hidayati, N. (2017). TaÊ¿lÄ«m kitÄbaẗ al-luÄ¡aẗ al-Ê¿ArbÄ«yyaẗ liÄ¡aÄ«r al-nÄá¹iqÄ«na bihÄ: ahamÄ«yatuhu waÊ¿anÄá¹£iruhu. Jurnal Al-Maqayis, 1(1), 73-84.
Hastang, H. (2019). Upaya Optimalisasi Maharah Kitabah Melalui Model Pembelajaran Berbasis Proyek Pada Materi Al-Jumlah. Didaktika, 12(1), 62. https://doi.org/10.30863/didaktika.v12i1.176
Kuraedah, S. (2015). Aplikasi Maharah Kitabah Dalam Pembelajaran Bahasa Arab. At-ta’dib, 8(2), 17.
Linur,R., & Mahfuz Rizqi Mubarak. (2020). Facebook Sebagai Alternatif Media Pengembangan Maharah Kitabah. Jurnal Naskhi: Jurnal Kajian Pendidikan dan Bahasa Arab, 2(1), 8–18. https://doi.org/10.47435/naskhi.v2i1.154.
Mustofa,S. (2011). Strategi Pembelajaran Bahasa Arab Inovatif. Malang: UIN-MALIK Press.
Mustofa, B., & Abdul Hamid. (2011). Metode & Strategi Pembelajaran Bahsa Arab. Malang: UIN-MALIK Press.
Muradi, A. (2013). Tujuan Pembelajaran Bahasa Asing (Arab) Di Indonesia. Jurnal Al-Maqayis, 1(1), 128-137.
Musyrifa, F. A., Rahmah, A., Wahyuni, S., & Fitriyani, L. (2020). Metode Picture and Picture dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Bahasa Arab pada Maharah Kitabah. Arfannur : Journal of Islamic Education, 1(1), 15–26. https://doi.org/10.24260/arfannur.v1i1.147
Rababaa, I.A .(2014). MahÄraẗ al-kitÄbẗ wa Namuá¸aǧ taÊ¿lÄ«mihÄ. Alukah Net.
Ramadhan, A.P., & Muhammad Luthfi. (2020).Strategi Komunikasi Pondok Pesantren Al-Istiqomah Dalam Pembelajaran Bahasa Arab Sebagai Bahasa Resmi.Sahafa, 3 (2), 25-38. http://dx.doi.org/10.21111/sjic.v3i1.4653
Rangkuti, AN.(2014). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, PTK dan Penelitian Pengembangan. Bandung: Cipta pustaka Media.
Rosyidi, AW & Mamlu’atul Ni’mah. (2012). Memahami Konsep Dasar Pembelajaran Bahasa Arab. Malang: UIN-MALIK Press.
Sudjana, N. (2021). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Trianto. (2009). Mendesain Model-Model Pembelajaran Inovatif-Progresif. Jakarta: Kencana Prenada Group.
Taniredja, T., Efi Miftah., & Sri Hermianto (2015). Model-Model Pembelajaran Inovatif Dan Efektif. Bandung: Alfabeta.
Uriyalita, F., & Erfan Gazali. (2016). Taá¹bÄ«q á¹arÄ«qaẗ al-taÊ¿lÄ«m al-taÊ¿ÄwunÄ« al-mutkÄmil lil qirÄʾaẗ wa al-kitÄbaẗ wa á¹arÄ«qaẗ li maǧmÅ«Ê¿aẗ al-á¹ulÄb wa taḥqÄ«q al-inqusÄmÄt wa taʾṯīruhÄ Ê¿alÄ qudraẗ qirÄʾaẗ al-á¹ulÄb. EL-IBTIKAR: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 5(2), 1-17. http://dx.doi.org/10.24235/ibtikar.v5i2.3057
Oensyar, K.R., & Ahmad Hifni. (2015). Pengantar Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab. Banjarmasin: IAIN Antasari Press.
DOI: 10.24235/ijas.v4i2.10840
Article Metrics
Abstract view : 0 timesPDF - 0 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Rini Angreni Hasibuan, Yunaldi Yunaldi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Indonesian Journal Of Arabic Studies indexed by:
This work is licensed under an Attribution-ShareAlike 4.0 International
Editorial Office:
FUA Building, Department of Arabic Language and Literature, Faculty of Adab, IAIN Syekh Nurjati Cirebon, Perjuangan Street of Sunyaragi, Cirebon City, West Java, Indonesia 45132 Phone. 0231-481264 Email: ijas@syekhnurjati.ac.id