Peran Penutur Asli dalam Meningkatkan Kemampuan Bahasa Arab Guru Perempuan di Modern Muslim Institute
(1) IAIN Lhokseumawe
(2) Ma’had Al- Muslimun Lhoksukon
(*) Corresponding Author
Abstract
Based on research at Al-Muslimun islamic boarding school, there are still many teachers who do not understand arabic languange. In this case the teachers must improve their arabic languange skills. One method to improve arabic languange skills for the teachers at Al-Muslimun islamic boarding school is to present the native speaker. This study aims to determine whether native speaker has a role in improving arabic languange skills for teachers at Al-Muslimun islamic boarding school. The research method used is qualitative descriptive. Data is collected through interview and observation, then reduced and presented the results, the last step taken is to conclude the data. The results show that native speaker has very significant role in improving arabic languange skills for teachers at Al-Muslimun islamic boarding school. In carrying out its role, of course there are several problems faced by both, native speaker and teachers. To overcome the problems, of course native speaker or teachers look for solutions.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afifah, nurul. dkk. (2022). Perbandingan antara penggunaan kartun dan nyanyian Arab untuk meningkatkan kemampuan mendengarkan siswa. Lisanu.
Afiyah, M. (2020). PENAMBAHAN BAHASA ARAB SET VIII MTs SKRIPSI Fakultas Ilmu Pendidikan dan Sains IAIN berdedikasi untuk memberikan para siswa keterampilan yang diperlukan untuk berhasil dalam bidang studi pilihan mereka. Program S.P.D.
Gisselawati, D., & Fatonah, N. (2022). Panduan Guru dalam Pembelajaran Ilmu Hukum di SDN Karang Anyar 03. Jurnal PGMI Universitas Garut, 1(1), 41–44.
Khilmiya, A. (2020). Mengajarkan keterampilan membaca kepada penutur non-asli. Al-Tadris: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 8(1), 77–94. https://doi.org/10.21274/tadris.2020.8.1.77-94
Kustanti, D., & Prihmayadi, Y. (2017). MASALAH YANG DAPAT DIPERBAIKI OLEH TUHAN ADALAH PRINSIP KAMI. Jurnal Al-Tsaqafa, 14(01), 172.
Muradi, A. (2013). Bahasa Arab adalah bahasa asing yang digunakan di Indonesia. Al-Maqoyis, 1(1), 128–137.
Sugiono. (2020). Metode Penal Kualitatif (edisi ke-3). CV. Alfabet.
Zulkarnaini, Z., & Marzawi, S. (2020). Pengaruh pengajaran bahasa Arab terhadap keterampilan menulis siswa kelas dua di Institut Dar Al-Ulum Alo Oy. Dalam Jurnal Bahasa Arab (Vol. 1, Edisi 1, hal. 53).
Adedeji, Sh. Y. (tidak diketahui) Chomsky.pdf.
Satu, n. F. (2023). Hubungan antara kemampuan berbahasa Arab dengan hafalan Al-Qur’an.
Bersemangat, F. (2023). Penggunaan Model Discovery Learning untuk Meningkatkan Kemampuan Kreativitas dalam Keterampilan Berbicara di SMP Muhammadiyah Langsa.
Rabhi Mustafa Alian dan Othman Mohammed Ghanem. (2000) adalah sebuah istilah yang digunakan untuk menggambarkan kondisi seseorang. Metode dan Pendekatan Penelitian Ilmiah: Teori dan Aplikasi (edisi ke-1). Rumah Serenity.
Ghazali, M. (2022). Efektivitas penggunaan metode latihan dalam pengajaran aturan tata bahasa di satu sekolah menengah negeri di Asrawan.
Surga, A. A. (2019). Bab Dua.pdf.
Widyastuti, R. (2021). Peran penutur asli dan dampaknya terhadap pengembangan keterampilan berbahasa di kalangan mahasiswa Institut Ilmu-Ilmu Islam dan Bahasa Arab di Surabaya.
DOI: 10.24235/ibtikar.v13i2.18780
Article Metrics
Abstract view : 26 timesPDF - 9 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Aina Salsabila Salsabila, Rauzatul Jannah Jannah

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
 Â